یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۹

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

تسریع در اجرای سوله ورزشی مشعلدار و خانه فرهنگ باغ نشاط/مصوبات کمیسیون فرهنگی در مطالبات مردمی در اسرع وقت اقدام شود

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین بر ضرورت اجرای مصوبات کمیسیون در پیگیری مطالبات مردمی و پرداخت مساعدتهای مالی توسط شهردار ی قزوین تاکید شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی، برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی، آقاجانی معاون عمرانی منطقه یک و با دستور کار بررسی برنامه های مدیریت شهری در هفته وحدت و هفته فرهنگی قزوین، وضعیت مطالبات مردمی و نحوه اجرای مصوبات این کمیسیون توسط شهرداری  و ارزیابی پروژه های احداث سوله ورزشی مشعلدار و باغ نشاط در تالار مردم این نهاد برگزار شد.  
 
 عدم وجود برنامه جامع فرهنگی باعث شده تا در سطح شهر به صورت جزیره ای عمل شود    
   براساس این گزارش؛اللهیاری رییس این کمیسیون در سخنانی صمن انتقاد از عملکرد مدیریت شهری در هفته فرهنگی قزوین و ایام هفته وحدت اظهار کرد: متاسفانه مدیریت شهری در خصوص هفته فرهنگی و روز قزوین برنامه خاصی در شهر اجرا نکرد و همچنین در هفته وحدت نیز می توانستیم برنامه های خوب و جشنواره ای برای شهروندان اجرا نماییم ،لذا باید دلایل عدم اجرای برنامه در این ایام از سوی سازمان فرهنگی ورزشی تشریح شود .
 
وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم برند سازی طرح های فرهنگی در شهرداری قزوین تاکید نمود و گفت:بسیاری از برنامه ها در شهر اجرا می شود که می توانیم برای هر کدام از آنها عناوین و لوگو بسازیم تا این طرحهای خوب به طور مستمر اجرایی شود.
 
به گفته اللهیاری عدم برنامه جامع فرهنگی باعث شده تا در سطح شهر به صورت جزیره ای عمل شود و آن گونه که شایسته است مراسمات و برنامه ها متناسب با ایام اجرایی نشود.
 
وی همچنین به اقدام خوب اجرای جشنواره بازی و اسباب بازی که درسالهای گذشته در شهر قزوین اجرا می شداشاره داشت و گفت: این برنامه طی سالهایی که اجرایی شد با استقبال بی نظیری روبه رو بود و می توانستیم با برند سازی این جشنواره به صورت مستمر آن را اجرا نماییم اما متاسفانه دیگر شاهد اجرای آن نبودیم .
 
اللهیاری همچنین در بخش دیگری از جلسه خواستار تسریع در اجرای سوله ورزشی چوبیندر و خانه فرهنگ باغ نشاط شد و گفت: شهروندان این مناطق دایما پیگیر این پروژه ها هستند لذا ضرورت دارد شهرداری قزوین درخصوص تسریع در اجرای آنها اقدامات لازم را انجام دهد .
 
وی همچنین در خصوص خانه فرهنگ باغ نشاط نیز گفت: به نظر می رسد 500 متر زمین برای خانه فرهنگ در باغ نشاط کافی نباشد ولازم است تا تدابیر لازم برای افزایش مساحت زمین نیز صورت گیرد.  
 
اللهیاری در ادامه سخنانش ضمن انتقاد از عملکرد مدیریت شهری پیرامون عدم توجه به مصوبات کمیسیون فرهنگی گفت: بسیاری از مطالبات مردمی که درقالب  مساعدت بوده  ومصوبه کمیسیو ن فرهنگی را دارد پرداخت نشده این درحالی است که برخی از برنامه های شهرداری بدون مجوز از شورا وکمیسیون به راحتی اعتبار می گیرند و کارشان انجام می شود.  
وی تصریح کرد:در جواب این اقدام شهرداری می شنویم که می گویند بودجه نداریم اما چگونه است که برای مبالغ کم مساعدتهای کمیسیون پول نیست اما برای یک لایحه که آن هم از جنس مساعدت است، سه میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته می شود؟ .
 
وی خاطر نشان کرد: این گونه سلیقه ای عمل نمودن به مصوبات کمیسیون فرهنگی باعث می شود تا ما نیز در تایید لوایح دست نگه داریم .
 
اللهیاری در ادامه جلسه از مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خواست تا گزارش ریالی برنامه های مشارکتی شهرداری و هزینه کرد مطالبات مردمی را به شورا ارایه نماید .
 
بر اساس این گزارش؛در ادامه  آقاجانی معاون عمرانی منطقه یک نیز به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص خانه فرهنگ باغ نشاط و سوله ورزشی مشعلدار پرداخت و پیرامون هر کدام از این پروژه ها توضیحاتی ارایه نمود .
 
منجم مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نیز به بیان اقدامات این سازمان در فضاسازی محیطی شهری در مناسبتهای مربوط به ایام هفته  دفاع مقدس،هفته فرهنگی قزوین و هفته وحدت پرداخت.  
 
وی مشارکت دستگاهها اصناف و تشکل ها را در فضاسازی شهری در مناسبت های ملی و مذهبی را ضعیف شمرد و گفت: در حال حاضر تنها سازمان زیباسازی شهرداری قزوین به فضاسازی و مناسب سازی شهری در مناسبت‌ها می پردازد.


برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورشی شهرداری قزوین نیز به بیان توضیحات خود درخصوص برنامه های هفته فرهنگی قزوین و دلایل برگزار نشدن آنها پرداخت.
 
وی همچنین از برگزاری اجرای بزرگترین جشنواره خیابانی شهر (پیامبر مهربانی) در کمربندی آیت اله باریک بین  خبر داد وگفت: به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) بزرگترین جشنواره خیابانی شهر(پیامبر مهربانی) توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین برگزار می شود.  
 پایان پیام/

تصاویر مرتبط