سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۴

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین؛

نقش زنان در تاریخ دفاع مقدس بی نظیر است

8سال دفاع مقدس تجربه به یادماندنی و بزرگی است که زنان نیز مانند مردان در آن سهیم بودند و نادیده گرفتن نقش آنها در تاریخ پر افتخار دفاع مقدس در واقع تحریف تاریخ خواهد بود .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فاطمه اشدری  رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به نقش کلیدی و مهم زنان در عرصه دفاع مقدس اشاره نمود و گفت: صفحات درخشان تاریخ ۸ ساله جنگ تحمیلی اسناد زرین حماسه و حضور شیرزنان میهن اسلامی است که هم بر جنگ تاثیر گذاشتند و هم از جنگ تاثیر گرفتند بسیاری از زنان مسلمان ایرانی با الهام از تعالیم اسلامی و با شجاعت و شهامت در ۸ سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.
 
به گفته وی، از مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم کردن تدارکات لازم برای رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود، خدماتی که به صورت خودجوش و کمتر سازمان یافته و در مراکزی همچون مساجد و حسینیه‌ها و مدارس و غیره با مشارکت فعال بانوان صورت می‌گرفت، این شیرزنان حتی به کارهایی از جمله کندن سنگر و حفاظت از انبار مهمات و رساندن آن به رزمندگان اسلام نیز اقدام کردند .
 
اشدری با اشاره به اینکه زنان بی باک و غیور ایرانی گاه با دست خالی و با چوب دستی مزدوران بعثی را به اسارت گرفتند، خاطر نشان کرد: شیرزنان سلحشور ایرانی خاطره مجاهدت و فداکاری‌های زنان مجاهد صدر اسلام را زنده کردند و و تا سرحد جانبازی و شهادت نیز پیش رفتند .
 
وی با تاکید بر این نکنه که اگر از همه مسائل و جنبه‌های مختلف جنگ و ایثار سخن بگوییم و از نقش پراهمیت مادران و همسران رزمندگان صحبتی به میان نیاوریم حق مطلب را به درستی ادا نکرده‌ایم، تصریح کرد: شاید همسران شهدا بیش از سایرین بر گردن جامعه و بازماندگان جنگ حق دارند زنانی که همسرانشان به شهادت رسیدند و آنها رسالت پدر بودن را همپای وظیفه خطیر مادری بر دوش کشیدند.
 
اشدری ادامه داد: اگر مادران، همسران و خواهران و دختران شهدا در بین ما نبودند و شاهد افتخار و بالندگی آنها بر شهادت عزیزانشان نبودیم امروز به طور یقین فرهنگ ایثار و روحیه‌ای از خود گذشتگی و شهادت طلبی در میان مردان، پسران و آحاد میهن اسلامی نبود و همچنین یادی کنیم از همسران جانبازان آنان که سال‌ها در کنار همسر جانباز خود صبورانه زندگی کرده و می‌کنند و بدون آنکه خم به پیشانی بیاورند استوار و ثابت قدم شور و شوق زندگی را در دل همسر جانباز خود و فرزندانشان بارور می‌کنند.
 
رییس کمیسیون بانوان تاکید کرد: اینان جان برکفانی هستند که گویی هنوز جنگ برای آنها پایان نیافته است، چراکه پس از این همه سال که از پایان جنگ می‌گذرد همچنان یادگارهای جنگ را در خانه دارند و ایثارگرانه از آنان تیمارداری می‌کنند .
 
وی خطاب به بانوان و با بیان اینکه رسالت امروز ما از ۸ سال دفاع مقدس بسی سنگین‌تر است خاطر نشان کرد: اگر دیروز با تهاجم نظامی دشمن مواجه بودیم امروز باشبیخون فرهنگی او که حربه‌ای برنده‌تر است مواجهیم. به همین جهت خود را موظف و مکلف بدانیم تا با توکل به خدا و با سلاح ایمان ،ایثار، شجاعت، شهامت ،علم، عفت ،پاکدامنی و با الگو پذیری از حضرت فاطمه زهرا( س) و حضرت زینب (س) و مادران و همسران شهدا و جانبازان و با تاسی کامل از ولایت مطلقه فقیه ،دشمنان اسلام و انقلاب را در رسیدن به هدفشان ناکام گذاشته و با جدیت و ثبات قدم شاهد بالندگی و گسترش روزافزون اسلام ناب و انقلاب در سرتاسر جهان بوده و زمینه ظهور صاحب الزمان حضرت مهدی را فراهم بیاوریم.  

پایان پیام/

تصاویر مرتبط