یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۹

در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم ارزیابی دقیق و همه جانبه در پروژه جابجایی میدان میوه و تره بار/ پروژه احداث تقاطع های غیر همسطح تعیین تکلیف شود

در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی مطالبات اعضا پیرامون سه پروژه مهم شهر قزوین بر لزوم ارزیابی دقیق و همه جانبه ابر پروژه احداث میدان میوه و تره بار و تعیین تکلیف احداث تقاطع های غیر همسطح تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری به ریاست علی فرمانی و با حضور اعضا،صباغی شهردار قزوین،کشاورز صفیئی نماینده شهردارو جمعی از معاونین و مدیران مربوطه شهرداری قزوین و با دستور کار پیگیری مطالبات شورا پیرامون سه پروژه شامل احداث میدان میوه و تره بار،احداث دو تقاطع غیر همسطح و شفاف سازی پروژه تصفیه شیرابه در سایت پاکسار( محمدآباد) برگزار شد.

بر اساس این گزارش ؛ در ابتدای این جلسه وضعیت اقدامات انجام شده مدیریت شهری قزوین و سازمان سرمایه گذاری در ابر پروژه جابجایی میدان میوه و تره بارتوسط صباغی شهردار قزوین و ریزوندی رییس سازمان سرمایه گذاری شهرداری قزوین تشریح شد.

شهردار قزوین با بیان اینکه تاکنون جلسات زیادی با بنکداران و افراد ذینفع در میدان میوه و تره بار فعلی صورت گرفته است اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه در سه فاز طراحی شده است و در مجموع۲۵۴ غرفه میوه و تره بار،۱۲۸ خشکبار،۲۸ بنکدار و ۶۴ غرفه آهن فروشان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در فاز اول از این تعداد غرفه ۱۵۲ غرفه میوه و تره بار،۱۲۸ خشکبار ۲۸ بنکداران و ۴۰ غرفه آهن فروشان برای اجرا برنامه ریزی شده است.

به گفته وی مکان مورد نظر برای جابجایی میدان میوه و تره بار مورد بازدید و  ارزیابی و تایید مسؤلین استانی و تاثیر گذار استان قرار گرفته است.

همچنین در این جلسه مدلهای پیشنهادی همراه با پیوستهای اقتصادی فاز اول و فاز جامع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه اعضای شورا در نقطه نطرات خود خواستار بررسی دقیق این موضوع در جلسه کمیسیون تلفیق عمران ،سرمایه گذاری و خدمات شهری شدند.

در بخش دوم این جلسه، پیرامون اقدامات مدیریت شهری در خصوص احداث تقاطع غیر همسطح در شهر قزوین بحث و بررسی شد.

انتظاری سرپرست معاونت فنی و عمرانی نیز پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص مقدمات اجرایی احداث تقاطع غیر همسطح  در میدان دفاع مقدس-نسیم شمال-اقبالیه توضیحاتی ارائه نمود.

همچنین پس از بحث و بررسی اعضای شورا مقرر شد تا اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح در محور میدان دفاع مقدس و نسیم شمال در اسرع وقت  تعیین تکلیف شود و در خصوص تعیین  اولویت دوم احداث تقاطع غیر همسطح نیز در کمیسیون عمران شورا تصمیم گیری شود.

همچنین گفتنی است ؛ در ادامه جلسه موضوع شفاف سازی مدیریت شهری در خصوص پروژه تصفیه شیرابه در سایت پاکسار در دستور کار بررسی قرار گرفت و پیرامون سوالات مطرح شده اعضای شورا و پاسخ شهردار و رییس سازمان پسماند بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

براین اساس ،دلایل هزینه کرد بیش از مصوبه شورا در خصوص خرید دستگاه نوین تصفیه پسماند و افزایش هزینه ها به ۱۳ میلیارد تومان بدون پیوست به شورا و اخذ مجوز از این نهاد مورد واکاوی قرار گرفت .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط