یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۹

فصیحی رامندی،

شورای شهر حق تعطیل کردن پروژه‌های شهرداری را ندارد

فرج‌الله فصیحی رامندی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به تعطیلی طرح تصفیه شیرابه پسماند در سایت پاکسار گفت:شورای اسلامی شهر طبق قانون به هیچ وجه حق تعطیلی پروژه های شهرداری را ندارد.

فرج اله فصیحی رامندی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: درزمان طرح تعطیلی پروژه تصفیه شیرابه پسماند بنده تذکر دادم که تعطیلی این  پروژه هزینه سرباری را برای مردم تحمیل می کند که هزینه آن باید از جیب مردم پرداخت شود.
 
وی ادامه داد: به نظر بعضی اعضای شورا، شهردار قزوین کوتاهی کرده و باید مجوز هزینه‌های مازاد در پروژه تصفیه شیرابه را از شورای شهر قزوین می‌گرفت که نگرفته ،ادعای این دوستان این است که بالاخره شهردار قزوین باید جور این کوتاهی را بکشد و این نگاه مثبتی نیست.

این عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه پرونده پروژه تصفیه شیرابه به دست مرجع قضایی رسیده، گفت: حالا هر شیر پاک‌خورده‌ای گزارش این پروژه را داده، دستش درد نکند؛ چه گزارش مردمی باشد، چه عضو شورا یا شخص دیگری این کار را کرده باشد. امروز که پرونده به مرجع قضایی رسیده، باید صبر کنیم تا دستگاه قضایی نظر دهد و باز کردن پرونده تصفیه شیرابه مجددا در شورا قانونی نیست.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین  تصریح کرد: اگر اکثریتی که امروز در شورای شهر قزوین حاکم است، به هر دلیلی رأی به تعطیلی پروژه شهرداری می‌دهد، این کار خلاف قانون و ضوابط است، شورا حق نظارت دارد و این حق نظارت نباید مانع عملکرد شهرداری قزوین شود.
 
فصیحی رامندی با تاکید بر اینکه بنده به عنوان عضو شورا سخن می گویم که تعطیلی این پروژه به ضرر مردم است خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه پرونده این موضوع به مراجع قضایی ارجاع شده لذا باید روال عادی‌اش در دستگاه قضا را طی کند.
 
وی تصریح کرد: وظیفه قانونی شورای شهر این است که درباره تخلفات شهرداری هیئت تحقیق و تفحص تشکیل دهد و اگر تخلفات توسط این هیئت به اثبات رسید، این تخلفات را به مراجع مربوطه معرفی کند لذا اعضای شورا اجازه دهند که پرونده روال طبیعی‌اش در دستگاه قضایی را طی کند و مراجع قضایی درباره این پروژه هر تصمیمی گرفتند، شهردار باید پاسخگو باشد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط