یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۹

علی فرمانی،

توسعه شهر متوازن نیست/ عملیات احداث تقاطع غیر همسطح میدان دفاع مقدس تسریع شود

ظرف یک هفته باید تکلیف پروژه احداث تقاطع غیر همسطح در میدان دفاع مقدس و تعیین پیمانکار آن مشخص گردد تا بتوانیم اولین پروژه عملیاتی شورای ششم را به شهروندان ارایه نماییم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین برگزار شد،با بیان اینکه هر دو هفته یکبار شهردار قزوین در جلسات صحن شورا به منظور پیگیری مطالبات حضور می یابد اظهار کرد:هدف از این جلسات مچ گیری نیست بلکه همراهی و همکاری در کنار هم برای تصمیم گیری مطلوب و  پیگیری مطالبات و حل مشکلات شهر است.

وی در خصوص پیگیری اقدامات شهرداری در پروژه میدان میوه و تره بار گفت: طبق بررسی های صورت گرفته در جلسه اخیر مقرر بود تا توافقات مدیریت شهری با حجره داران میدان میوه و تره بار ،وصغیت مالکیت و توافق با کارگره استانی به شورا ارایه شود .

به‌گفته وی، باید میدان میوه و تره بار جدید جذابیت و ارزش افزوده برای حجره دار داشته باشد تا ترغیب شود در مکان جدید فعالیت داشته باشد لذا اگر به دنبال واگذاری نباشیم به مشکل خواهیم خورد .

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: جوانب این پروژه هم به لحاظ استفاده از سرمایه گذار و موضوعات واگذاری و تهاتر غرفه ها در کمیسیون تلفیق خدمات شهری عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به دقت مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه در خصوص پروژه احداث دو تقاطع غیر همسطح نیز گفت:اعضای شورا برای این دو پروژه در بودجه امسال اعتبار درنظر گرفته اند و اولویت‌های اجرای آنها نیز تعیین شده است، اما متاسفانه شهرداری هیچ اقدامی برای اجرایی شدن این پروژه ها نداشته است.

وی تصریح کرد: در جلسه قبلی متذکر شدیم که طی دو هفته احداث تقاطع غیر همسطح در محور میدان دفاع مقدس-نسیم شمال-اقبالیه وارد فاز اجرایی شود اما محقق نشد.

فرمانی خاطر نشان کرد: ظرف یک هفته باید تکلیف این پروژه و تعیین پیمانکار آن مشخص گردد تا بتوانیم اولین پروژه عملیاتی شورای ششم را به شهروندان ارایه نماییم ،همچنین اولویت بعدی تقاطع غیر همسطح توسط کمیسیون عمران شورا مشخص شود تا در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار آن مشخص شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با انتقاد از عملکرد شهرداری در مدیریت کاریکاتوری گفت:  تمام بودجه و اعتبار و تلاش مدیریت شهری برای یک پروژه صرف شده است، این  در حالی است که مطالبات و خواست اعضای شورا توسعه متوازن شهر است.

فرمانی با بیان اینکه شورا همکاری و هماهنگی خوبی در موضوعات و حل مشکلات با  شهرداری دارد افزود:در موضوع استفاده از ظرفیتهای قانونی آیین نامه معاملات شهرداری تهران و یا قانون مناقصات شورا به دنبال راه حل و کمک به حل مشکل است ؛همانگونه که در موضوع ادامه اجرای پروژه کمربندی آيت اله باریک بین با رایزنی و حل مشکلات با مراجع مربوطه باعث اجرای با قدرت پروژه توسط مدیریت شهری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لوایح شهرداری اختصاص داشت در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه سازمان عمران پیرامون تهیه مصالح  پرکننده سنگی و آسفالت سطح شهر گفت: باید انشای این لایحه اصلاح شود تا بتوانیم در مورد آن تصمیم گیری کنیم چرا که ردیف بودجه قید شده با متن لایحه مطابقت ندارد.

فرمانی در ابتدای سخنانش ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی( ع)گفت: در این جریان عظیم شکوه حماسه حسینی را با حضور اقشار مختلف مردم جهان با گرایش‌های مختلف را دیدیم که جهت حفظ شعائر حسینی در پیاده روی اربعین شرکت نمودند که امیدواریم از این سفر ره توشه ای برای دنیا و آخرت برداشت نماییم.

وی همچنین از دست اندرکاران برگزاری همایش دلدادگان حسینی و همکاری مدیریت شهری قزوین در اجرای این برنامه قدردانی نمود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط