یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۹

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

پروژه جابجایی میدان میوه وتره بار در کوتاه ترین زمان ممکن اجرا شود

با توجه به حساسیت ویژه و بالای پروژه جابجایی میدان میوه وتره بار مرکزی لازم است تا با هوشمندی و توان بالا این پروژه پیش رود و در کوتاهترین زمان ممکن اجرایی شود.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین درجلسه علنی شورا که با حضور شهردار قزوین برگزار شد،پیرامون پروژه احداث میدان میوه وتره بار مرکزی قزوین اظهار کرد: در اجرای این طرح باید با هوشمندی ، هنرمندانه و توانمندی بالایی اقدام کرد و برای اصناف میدان میوه و تره بار و خشکبار با شفاف سازی اقدامات و برنامه های نقل و انتقال، ایجاد اعتماد و انگیزه  مثبت کرد تا با آرامش و اطمینان جابجا شوند و به سود مناسب هم برسند. البته از ایام گذشته این مصوبه شوراست که در تملکات اجباری اجرای طرحهای شهرداری ،  همواره شیب تند سود تملک به سمت مالکین باشد ، چون که قرار است در این جابجایی تمامی تعلقات خود را که شدیدا وابسته هستند جا بگذارند یا تخریب شود و به مکان جدید انتقال یابند . تا طرحهای شهری جامه عمل پوشانده شود  و تحقق یابد .
 
 وی با بیان اینکه پروژه جابجایی میدان میوه وتره بار از حساسیت ویژه ای برخوردار است بیان کرد: باید با رضایتمندی، این صنف جابجا شوندو مشوق هایی مانند زمین و تخفیف عوارض هم بدهیم تا این کار مهم انجام شود و لذا شهرداری در این پروژه نباید دنبال سود و منفعت مادی خود باشد بلکه سود مدیریت شهری در این است که میدان میوه و تره بار به بهترین و آسان‌ترین شکل در کوتاهترین زمان به مکان دیگری منتقل شود. چنانچه  غرف و فضای بیشتری  تولید شد در اولویت تملک همین تعداد مالکین حاضر قرار گیرد تا مالکین با افزایش واحدها در محل جدید، احساس نکنند در صنفشان دست زیاد می شود و امنیت شغلیشان به خطر  خواهد افتاد .
 
 اشدری اضافه کرد: اگر به یاری خدا و رضایتمندی مالکین میدان و میوه تره بار و خشکبار از این محل به محل مناسب و پیش بینی شده انتقال یافت. مهمتر سوال این است که فضای فعلی چه کاربری پیدا می کند؟ قطعا باید مانع تجاری شدن آن شد چون اگر قرار بر تجاری بودن باشد که همین حالا هم تجاریست چه لزومی دارد به نقل و انتقال ؟ پیشنهاد می شود در صورت جابجایی میدان میوه و تره بار این مکان به یک فضای سبز و مجموعه رفاهی و تفریحی و فرهنگی مناسب با تامین پارکینگ مورد نیاز تبدیل شود تا هم برای مسافران عبوری و هم شهروندان منطقه جنوب شهر مورد استفاده قرار گیرد .
 
 اشدری افزود: زمان شروع و پایان پروژه ( تقویم زمان بندی ) آن بسیار مهم است ، باید این کار در کوتاهترین زمان صورت گیرد و شهرداری ساز و کار نظارت و زمان بندی برای این پروژه داشته باشد، اجرای آن چه توسط شهرداری  یا مالکین مغازه های میادین میوه و تره بار و خشکبار و یا سرمایه گذار  بخش خصوصی فقط باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.
 
 وی در بخش دیگری از جلسه که به بررسی مغایرتهای قانونی مصوبات شورا اختصاص داشت ،پیرامون مغایرت مصوبه ترکیب کمیسیونهای شورا درسال جاری گفت:در خصوص این مصوبه شورا هیچ کاری خارج از وظیفه اش انجام نداده است ولذا باید بر مصوبه خود اصرار نماییم.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط