یکشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در صحن علنی شورا تاکید کرد؛

لزوم تقویت زیرساخت موسسات قرآنی با همکاری مدیریت شهری/دانش آموزان قزوینی در هنر خوشنویسی استعداد یابی می شوند

فصل کاری مشترک جدی بین اداره فرهنگ وارشاد و مدیریت شهری قزوین وجود دارد که دراین راستا می توانیم گام های مثبتی برای معیشت اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه و تقویت زیرساختهای فرهنگی شهر برداریم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ، محمدحسین فائزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در جلسه علنی شورا با بیان اینکه فصل مشترک زیادی میان این اداره و مدیریت شهری قزوین وجود دارد بر ضرورت توجه به اقتصاد اهل هنر و رسانه تاکید اظهار کرد:بایستی با ایجاد زیرساختهای مناسب، فضای درآمدی بهتری را برای اهالی فرهنگ و هنر ایجاد نماییم و دراین راستا نیازمند مساعدت مدیریت شهری هستیم.
 
وی بر ایجاد فضای عزتمندانه برای فروش آثار هنری هنرمندان تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم با تجاری سازی فضایی را برای فروش آثار هنری هنرمندان این شهر که توانمندی های بالایی دارند فراهم کنیم، بر این اساس حمایت شورا و شهرداری قزوین می تواند مثمر ثمر باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار رعایت عدالت و هماهنگی در مساعدت به هنرمندان شدو گفت:  هنرمندانی را داریم که نیازمند هستند اما نجیب هستند و مراجعه نمی‌کنند اما ممکن است یک نفر از همه جا کمک بگیرد، لذاحمایت‌ها و کاردادن‌ها باید هماهنگ باشد تا عادلانه رفتار شود.
 
به گفته فائزی باید در مراسم های بزرگداشت نیز شاهد عدالت و یک سازوکار مناسب باشیم  چراکه هنرمندانی را سراغ داریم که برای آنها چندین بار بزرگداشت برگزار شده و در مقابل هنرمندی سراغ دارم که در بستر بیماری هستند اما حتی یکبار هم از آنان احوالی پرسیده نشده است.
 
 وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار همکاری و مساعدت شهرداری قزوین در تقویت زیرساختهای موسسات قرآن شد و گفت:در استان حدود ۱۴۰ موسسه قرآنی ثبت شده در فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات داریم،که متاسفانه برخی ازاین موسسات وضعیت خوبی به لحاط مکانی  ندارند و باید مورد حمایت قرار گیرند .
 
 فائزی همچنین از طرح استعدادیابی دانش آموزان در زمینه خوشنویسی خبر داد و گفت: ینکه در شهرقزوین فقط چند المان خوشنویسی داشته باشیم و یا یک دوسالانه خوشنویسی برگزار نماییم اصلا شایسته پایتخت خوشنویسی بودن نیست لذا در این حوزه استعداد یابی دانش آموزان را آغاز نموده ایم.
 
وی همچنین خواستار افزایش تعداد موسسات آموزش خوشنویسی و مساعدت شهرداری قزوین در اختصاص فرهنگسرا و مکان برای آموزش این هنر شد و گفت: یکی از مطالبات هنرمندان خوشنویسی نیز راه اندازی موزه خط معاصر است که امیدواریم با مساعدت مدیریت شهری بتوانیم این موزه را دایر نماییم.
 
 مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه سخنانش به راه اندازی گذر فرهنگ در شهر قزوین اشاره داشت و گفت: ایجاد گذر هنر در شهر قزوین در کنار میدان میرعماد یکی از خواسته  های ماست که می تواند مکانی برای برگزاری نمایشگاه های هنرمندان و اجرای تئاتر خیابانی باشد و این فضا را تبدیل به مکانی برای اهالی فرهنگ وهنر تبدیل نماید.
 
وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات پیشنهاد نمود؛می  توانیم یکی از محورهای این جشنواره را ویژه به مسایل شهری و شورا اختصاص دهیم تا رسانه هایی که مساله محور به این موضوعات پرداخته اند ارزیابی شوند و  برندگان جایزه وِیژه از سوی مدیریت شهری دریافت نمایند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط