یکشنبه ۱۳۹۲/۱۲/۲۵

عرشيان، مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

تجهيزات ايمني فرسوده ترافيک قزوين تعويض و تعمير مي‌شود

به منظور افزايش ايمني، تجهيزات ايمني فرسوده سطح شهر قزوين توسط سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين تعويض و تعمير مي‌شود.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: در آستانه فرا رسيدن سال نو به منظور افزايش ايمني، استوانه ها و سرعت‌گيرهاي آسيب ديده در حال تعويض و تعمير است.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، اسماعيل عرشيان افزود: يکي از ابزارها و تجهيزات ترافيکي که نقش مهمي در ايمن سازي نقاط حادثه خيز دارد، استوانه هاي ايمني است.
وي اضافه کرد: به دليل وجود شبرنگ هاي بازتاب دهنده اي که در بدنه اين تجهيزات به کار رفته است، در زماني که هوا مه آلود بوده و ميدان ديد رانندگان خودروها محدود مي شود و همچنين شب هنگام مي تواند با تابش نور خودرو هشددار دهنده بوده و ايمني لازم را فراهم کند.
اين مسئول ادامه داد: با استفاده از اين تجهيزات که در سال هاي اخير در سطح معابر شهر قزوين مورد استفاده قرار گرفته آمار تصادفات جرحي و فوتي تصادفات چشمگيري داشته است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد: همچنين اين تجهيزات مکملي براي تابلوهاي تعيين جهت به شمار مي روند وکاربرد عمده آن ها در دماغه ها و سرجزيره هايي است که تغيير جهت و تغيير لاين صورت مي گيرد.
عرشيان تصريح کرد: با استفاده از اين تجهيزات در دماغه ها و سرجزيره هايي که تغيير جهت در آن ها صورت مي گيرد، برخورد خودروها با تابلوهاي تعيين جهت به ميزان قابل توجهي کاهش يافته و اين امر به نوبه خود موجب کاهش هزينه هاي تعمير و نگهداري تابلوها شده است.
وي گفت: يکي از اقداماتي که در آستانه فرارسيدن سال نو توسط سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين صورت مي گيرد، تعويض و تعمير استوانه ها و سرعتگيرهاي سطح شهر قزوين به منظور افزايش ايمني تردد وسايل نقليه است.
اين مسئول بيان کرد: در اين طرح توجه خاصي به نقاط حادثه خيز، مسيرهاي دوچرخه و نواحي منفصل شهري شده است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به اين که اين پروژه با اعتبار 11 ميليون تومان در حال اجراست، ابراز کرد: در اين طرح که تاکنون 30 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و در روزهاي پاياني سال به اتمام مي رسد، توجه خاصي به مسيرهاي دوچرخه خيابان فردوسي، بلوار معلم، خيابان نخبگان و خيابان بوعلي شده است.
 عرشيان در پايان يادآور شد: در برخي از موارد مشاهده مي شود که شهروندان به خاطر انعطافي که اين تجهيزات دارند بدون توجه به اين موضوع که شهرداري اين تجهيزات را از محل عوارض و پرداخت هاي شهروندان تهيه مي کند از روي عمد موجب وارد آمدن آسيب جدي به اين تجهيزات مي شوند.
پايان پيام

تصاویر مرتبط