یکشنبه ۱۳۹۲/۱۲/۱۸

عرشيان، مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

اقدامات ستاد نوروزي سازمان ترافيک شهرداري قزوين آغاز شد

اقدامات ستاد نوروزي سازمان ترافيک شهرداري قزوين با اعتبار 270 ميليون تومان آغاز شد.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت:اقدامات ستاد نوروزي سازمان ترافيک با اعتبار 270ميليون تومان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، اسماعيل عرشيان در مراسم آغاز عمليات ستاد نوروزي سال 93 که با حضور مسئولان استاني و مجموعه مديريت شهري برگزار شد، افزود: در راستاي تشکيل ستاد نوروزي شهرداري قزوين، يکي از موضوعاتي که شهرداري قزوين هر ساله مورد توجه قرار مي دهد، آماده سازي شهر در بخش‌هاي فضاي سبز، پسماند، زيباسازي و ترافيک براي حضور مسافران نوروزي است.

وي اضافه کرد: عمليات اجرايي خط کشي، تابلوگذاري، ايمن سازي و ساير مواردي که در ستاد نوروز در دستورکار سازمان ترافيک قرار گرفته به صورت رسمي آغاز شد.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين ادامه داد: امسال سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين در قالب ستاد نوروز ضمن خط کشي طولي 350 کيلومتر از معابر را با سه رويکرد ورودي هاي سطح شهر، معابر اطراف هسته مرکزي شهر و با اولويت مکان هاي گردشگري و نواحي منفصل شهري مانند ناحيه شهري انديشه، چوبين در، اسماعيل آباد و جاده فارسيان در دستورکار قرار داد.

عرشيان عنوان کرد: مجموعه اين عمليات با حضور11 پيمانکار با اعتبار 270 ميليون تومان و با بکارگيري 73 نيرو انجام مي شود.

وي تصريح کرد: بدون توجه به مسافران نوروزي روزانه700 هزار سفر در سطح معابر شهر قزوين صورت مي گيرد بنابراين لازم است معابر سطح شهر قزوين براي اين حجم سفر روزانه آماده و ايمن سازي شود.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين بيان کرد: در روزهاي پاياني سال که فرارسيدن ايام نوروز را در پيش رو داريم، آماده سازي و ايمن سازي معابر سطح شهر قزوين از اهميت دوچندان برخوردار مي شود.

عرشيان افزود: همچنين باتوجه به اين که برخي از مسافران نوروزي با ورودي هاي شهر و تقاطع هاي آن ناآشنا هستند، بحث ايمن سازي در ايام نوروز حائزاهميت تر است.

وي اضافه کرد: يکي از اقداماتي که به مناسبت فرارسيدن ايام نوروز بايد صورت گيرد، تعمير و نگهداري چراغ هاي راهنمايي است که باتوجه به وجود 56 تقاطع در سطح شهر قزوين، دو اکيپ در روزهاي پاياني سال انجام اين امر را برعهده دارند.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين ادامه داد: کشيک هاي لازم براي تعمير و نگهداري تجهيزات ترافيکي سطح شهر قزوين در ايام تعطيلات نوروز نيز پيش بيني شده است تا در صورت بروز مشکل در اسرع وقت تعميرات لازم انجام شود.

عرشيان با اشاره به راه اندازي مجدد پله برقي پل عابرپياده مقابل ترمينال گفت:  پله برقي پل هوايي مقابل ترمينال آزادگان آماده شده و در اختيار مسافراني که ترددهاي برون شهري دارند، قرار گرفته است.

وي ابراز کرد: همزمان با بهره برداري از پله برقي پل هوايي مقابل ترمينال، شست و شو و نظافت کامل آن نيز انجام شد

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اشاره به اهميت نظافت پل هاي هوايي عنوان کرد: نظافت پل هاي عابرپياده موجب مي شود شهروندان رغبت و اشتياق بيشتري براي استفاده از آن را داشته باشند.

عرشيان با اشاره به اجراي طرح عابريار در روزهاي پاياني سال تصريح کرد: باتوجه به افزايش حجم ترافيک در روزهاي پاياني سال ضمن تأکيد بر ضرورت رعايت قوانين از سوي عابران پياده و رانندگان به منظور بهبود عبور و مرور در سطح شهر قزوين، طرح عابريار نيز در تقاطع هاي شهر اجرا مي شود.

وي افزود: سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اجراي طرح عابريار در تقاطع هاي شهر قزوين سعي دارد با فرهنگ سازي مناسب استفاده از خطوط عابرپياده براي تردد را در بين مردم جامعه نهادينه کند.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: براي اجراي اين طرح افرادي به عنوان عابريار تحت آموزش هاي لازم قرار گرفتند که وظيفه ارشاد و فرهنگ سازي در راستاي ترويج فرهنگ عابرپياده و استفاده از خطوط عابرپياده براي تردد عابران را برعهده دارند.

عرشيان بيان کرد: با توجه به اين که در آستانه سال نو با افزايش تردد وسايل نقليه و عابران پياده در معابر سطح شهر قزوين روبرو هستيم، اجراي طرح عابريار در افزايش ايمني تردد عابران پياده تأثير زيادي دارد.

وي گفت: در اين راستا در تقاطع هاي وليعصر، چهاراه عدل، هلال احمر-طالقاني، نادري-امام خميني(ره)، چهاراه بازار، چهاراه فلسطين-دهخدا و چهاراه خيام طرح عابريار اجرا مي شود.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اظهار کرد: اين تقاطع ها پرترددترين تقاطع هاي سطح شهر قزوين به شمار مي روند که اجراي طرح عابريار در آن ها افزايش ايمني تردد عابران پياده را به دنبال دارد.

عرشيان در ادامه با اشاره به اهميت شست و شوي تجهيزات ترافيکي و تابلوها در آستانه فرارسيدن سال نو بيان کرد: تجهيزات ترافيكي نصب شده در معابر اصلي شهر كه زير بار ترافيكي برون شهري قرار دارند در اثر نزولات آسماني در فصول بارش و آلوده شدن به گل و لاي، فاقد كارايي لازم هستند.

وي افزود: بنابراين نياز است که  پس از اتمام  فصل بارش و قبل از فرا رسيدن سال تمام اين محورها که شامل محورهاي نسيم شمال، ميرزاكوچك خان، جمهوري اسلامي، ابوترابي، آيت ا... خامنه اي و شهيد بهشتي ، باهنر و ... است، شست و شو شود.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با بيان اين که 30درصد از تصادفات در محدوده شهري و در ورودي و خروجي هاي شهر رخ مي دهد، عنوان کرد: شهر قزوين در مسير کريدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد، بنابراين نياز است نسبت به ايمن سازي ورودي هاي شهر قزوين توجه ويژه اي شود تا آمار تصادفات در ورودي و خروجي هاي شهر به حداقل ممکن کاهش يابد.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط