دوشنبه ۱۳۹۲/۱۲/۱۲

ارباب، کارشناس آموزش سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

طرح عابر يار در هفت تقاطع شهر قزوين اجرا مي‌شود

به مناسبت فرا رسيدن سال نو طرح عابر يار در هفت تقاطع شهر قزوين توسط سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اجرا مي‌شود.

کارشناس آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: به مناسبت فرا رسيدن سال نو طرح عابر يار در هفت تقاطع شهر قزوين اجرا مي شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، علي ارباب افزود: يكي از طرح هاي آموزشي كه از سال گذشته در سطح شهر قزوين اجرا مي شود و با استقبال خوبي از سوي شهروندان روبرو بوده، طرح عابريار است.
وي اضافه کرد: يکي از مهمترين علل اجراي طرح عابر يار در تقاطع هاي سطح شهر قزوين افزايش روزافزون آمار کشته شدگان عابران پياده بود.
اين کارشناس ادامه داد: در سال هاي اخير هر روز شاهد رخ دادن تصادف در نقاط مختلف سطح شهر به خصوص تقاطع ها بوديم که در اين تصادفات تعداد زيادي از عابران پياده به دليل عدم رعايت قوانين جان خود را از دست مي دادند.
کارشناس آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد: بنابراين سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با اجراي طرح عابريار در تقاطع هاي شهر قزوين سعي دارد با فرهنگ سازي مناسب استفاده از خطوط عابرپياده براي تردد را در بين مردم جامعه نهادينه کند.
ارباب تصريح کرد: براي اجراي اين طرح افرادي به عنوان عابريار تحت آموزش هاي لازم قرار گرفتند که وظيفه ارشاد و فرهنگ سازي در راستاي ترويج فرهنگ عابرپياده و استفاده از خطوط عابرپياده براي تردد عابران را برعهده دارند.
وي بيان کرد: با توجه به اين که در آستانه سال نو با افزايش تردد وسايل نقليه و عابران پياده در معابر سطح شهر قزوين روبرو هستيم، اجراي طرح عابريار در افزايش ايمني تردد عابران پياده تأثير زيادي دارد.
اين مسوول خاطرنشان کرد: در اين راستا در تقاطع هاي وليعصر، چهاراه عدل، هلال احمر-طالقاني، نادري-امام خميني(ره)، چهاراه بازار، چهاراه فلسطين-دهخدا و چهاراه خيام طرح عابريار اجرا مي شود.
کارشناس آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين ابراز کرد: اين تقاطع ها پرترددترين تقاطع هاي سطح شهر قزوين به شمار مي روند که اجراي طرح عابريار در آن ها افزايش ايمني تردد عابران پياده را به دنبال دارد.
ارباب يادآور شد: از شهروندان انتظار مي رود با رعايت قوانين و مقررات مربوط به تردد از معابر سطح شهر قزوين ضمن تضمين امنيت تردد خود، آغاز سال نو توأم با شادي و موفقيت داشته باشند.
پايان پيام
 
 

 

تصاویر مرتبط