پنجشنبه ۱۳۹۲/۱۲/۰۸

رضي، کارشناس سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

ميدان سپاه شهرک کوثر به سيستم چراغ راهنمايي مجهز مي‌شود

ميدان سپاه شهرک کوثر با اعتبار 50 ميليون تومان به سيستم چراغ راهنمايي مجهز مي‌شود.

کارشناس سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: ميدان سپاه شهرک کوثر با اعتبار 50 ميليون تومان به سيستم چراغ راهنمايي مجهز مي شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، حسين رضي افزود: ميدان ها و تقاطع ها مهمترين گلوگاه‌‌هاي ترافيکي در سطح معابر شهري بوده و حل معضلات و گره هاي ترافيکي آنها با رويکردي مسنجم و يکپارچه گامي حياتي و اساسي در ساماندهي ترافيک شبکه معابر سطح شهر است.

وي اضافه کرد: يکي از بهترين ابزارها براي کنترل ترافيک شبکه معابر سطح شهر سيستم چراغ راهنمايي است که در تقاطع ها و ميدان هايي که با معضل ترافيک روبرو هستند، نصب مي شود.

اين مسوول ادامه داد: شهر قزوين نيز از اين قاعده کلي مستثني نيست و در سال هاي اخير که هر روز بر حجم ترافيک عبوري آن به دليل احداث پل هاي غيرهمسطح افزوده مي شود، ميدان ها و تقاطع هايي به وجود مي آيد که نيازمند مجهز شدن به چراغ هاي راهنمايي است.

کارشناس سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد: در جلسه اي که باحضور پليس راهور، معاونت عمراني و شهرداري منطقه 3 در خصوص بررسي اثرات ترافيکي پل غيرهمسطح شهيدرجايي( ميدان سپاه، فلکه اول کوثر) برگزار شد.

 رضي تصريح کرد: در اين جلسه ساير معابر پيرامون اين ميدان و ايمني وضعيت عبور عرضي عابران پياده در محدوده پل غيرهمسطح شهيدرجايي و فلکه اول کوثر بررسي شد.

وي گفت: با توجه به راه اندازي تقاطع غيرهمسطح شهيدرجايي و پيش بيني افزايش حجم ترافيک در ميدان سپاه(فلکه اول شهرک کوثر)، سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اقدام به نصب سيستم چراغ راهنماييي در اين ميدان کرده است.

اين مسوول با اشاره به مزاياي نصب سيستم چراغ راهنمايي در ميدان مذکور تصريح کرد: استفاده از چراغ راهنمايي در اين محدوده از شهر قزوين موجب کنترل ترافيک، عبور آسان خودروها از ميدان و افزايش ايمني مي شود.

کارشناس سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين بيان کرد: در سال هاي اخير با توجه به احداث پل هاي غيرهمسطح مطهري و امام علي(ع) ترافيک زيادي در شهرک کوثر ايجاد شده است و با بهره برداري از پل غيرهمسطح شهيد رجايي بر حجم ترافيک اين منطقه افزوده مي شود.

رضي اظهار کرد: بنابراين استفاده از سيستم چراغ راهنمايي در اين ميدان يکي از ضروريات به شمار مي رود که در حال اجرا است.

وي خاطرنشان کرد: همچنين  در خصوص ضرورت پيش بيني ايستگاه اتوبوس و تاکسي جهت ارائه خدمات حمل و نقل عمومي به شهروندان و پل هاي هوايي عابران پياده تصميماتي اتخاذ شد.

اين مسئول يادآور شد: با توجه به اثرات منفي دسترسي به ميدان تره بار واقع در ضلع شرقي ميدان سپاه و ضرورت تغيير در درب ورودي و دسترسي مجموعه و پيش بيني پارکينگ بحث و تبادل نظر لازم صورت گرفت.

 پايان پيام

 

تصاویر مرتبط