سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۵

طی پنج ماه نخست امسال ۹ هزار متر مکعب آب در قالب تانکر سیار به باغستان های سنتی قزوین اختصاص یافت

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین گفت: در مدت فروردین تا ابتدای شهریور ماه سال جاری بالغ بر ۷۵۰ سرویس آبرسانی به باغات سنتی قزوین انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین؛ محمدکریم کاظم پور با اشاره به طرح آبرسانی به باغستان اظهار کرد: نظر به خشکسالی شدید و کاهش سهمیه آب، سازمان باغستان طبق روال سال‌های گذشته درصدد حمایت از باغداران برآمده و به صورت رایگان، فرآیند آبرسانی به باغات سنتی را با شدت بیشتر انجام داده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۷۵۰ سرویس تانکر آب متعلق به چاه آب سازمان باغستان شهرداری قزوین یعنی حدود ۹ هزار متر مکعب آب با هدف جلوگیری از آسیب های جدی ناشی از خشکسالی امسال، در اختیار باغداران عزیز قرار گرفته است.

کاظم پور افزود: چاه آب شهرداری که منبع تغذیه تانکرهای موجود در سطح باغستانها بوده، در دسترس پیمانکار آبرسانی قرار گرفته و پیمانکار نیز بصورت رایگان و با نظارت و هزینه ی سازمان، آب را به باغداران محترم تحویل می‌دهد.

مدیر عامل سازمان باغستان های سنتی شهرداری قزوین بیان کرد: از سایر دستگاههای ذیربط و مسئول در استان نیز انتظار می رود مساعدت های تکلیفی خود را نسبت به احیا، حفظ و  نگهداری این گنجینه ارزنده شهرمان  انجام دهند و این بار سنگین تنها بر دوش شهرداری نباشد.

تصاویر مرتبط