پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

در جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهرقزوین مطرح شد؛

برگزاری همایش بانوان تاثیرگذار در اقتصاد با مشارکت شورا و شهرداری قزوین

جلسه هم اندیشی رییس و اعضای کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین با معاون بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل استان به منظور برگزاری همایش بانوان تاثیر گذار در اقتصاد در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور مهری السادات تقوی،مروستی معاون بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل استان ،علیخانی مشاور بانوان شهردار،نظری پور مشاور کمیسیون و ترکمن نماینده سازمان فرهنگی ورزشی و با هدف هم اندیشی پیرامون برگزاری همایش بانوان تاثیر گذار در اقتصاد استان  در تالارمردم این نهاد برگزار شد.
 
 در ابتدای این جلسه مروستی معاون بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل استان قزوین به بیان اقدامات وعملکرد این مجمع پرداخت وگفت: این مجمع به منظور بررسی و شناسایی ظرفیتها و احصاء مشکلات در راستای ماموریت و نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی، با تدبیر برآمده از نگاه انقلابی، با نصب العین قراردادن مکتب جهادی شهید سلیمانی و حمایت نیروهای جوان و مومن جهت تحقق بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، امام خامنه ای (مد ظله العالی) تشکیل شده است.
 
 وی ادامه داد:تلاش این مجمع در امور بانوان این است که مسائل و مشکلات بانوان را در عرصه‌های مختلف شناسایی کنیم و آن‌ها را پس از بررسی‌های کارشناسی در اختیار مسئولان امر قرار دهیم و رفع این مشکلات را از آنان مطالبه کنیم.
 
 مروستی همچنین خواستار هم افزایی و مشارکت دستگاه ها در حل مشکلات مربوط به امور بانوان  شد وگفت:باید از موازی کاری پرهیز کنیم و با توجه به نیاز سنجی بانوان و امکان سنجی شرایط به فعالیت‌های اثر گذار برای حل مسائل زنان بپردازیم.
 
 وی همچنین به برنامه ریزی برای حضور معاونت امور بانوان نظام مسائل کشور در قزوین اشاره داشت و گفت:در جریان سفر دکتر شکوری به قزوین قرار است جلساتی با مدیران بانو داشته باشیم و همچنین همایش بانوان تاثیر گذار در اقتصاد استان نیز در روز سه شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد .
 
 مروستی اظهار امیدواری نمود تا در جریان این سفر توانمندی های بانوان استان معرفی شود و مشکلات و کمبود ها در حوزه بانوان بازگو و برای حل آنها در سطح کشوری تدابیری اندیشه شود.
 
 در ادامه جلسه فاطمه اشدری رییس این کمیسیون نیز در سخنانی با بیان توانممندی های بانوان قزوین گفت: ضرورت دارد تا در این برنامه ها توانمندی بانوان کارآفرین معرفی شود و همچنین دستگاههای مربوطه نیز درگیر کار شوند تا بتوانیم امتیازات خوبی برای حوزه بانوان استان دریافت کنیم .
 
 وی آمادگی کمیسیون بانوان شورا را در مشارکت و همراهی برگزاری همایش بانوان تاثیر گذار در اقتصاد اعلام کرد و گفت: برنامه های مورد نظر برای حضور معاونت امور بانوان نظام مسائل کشور و برگزاری همایش به شورا ارایه شود تا بتوانیم مصوبه شورا را در مشارکت و مساعدت مالی این برنامه اخذ کنیم .
 
 اشدری همچنین تاکید کرد: می توانیم  در برنامه های در نظر گرفته شده برای حضور معاونت امور بانوان نظام مسائل کشور برنامه ای برای بازدید از باغستان سنتی قزوین را نیز تدارک ببینیم.  
 پایان پیام/

تصاویر مرتبط